vrijdag 29 april 2011

Stand van Zaken mei 2011

Hieronder het overzicht van mijn financiële stand van zaken in mei 2011.


2008-2010
mei 2011
Subtotaal schulden
€ 6.020,55
€ 0,-
Hypotheek
€ 187.000,-
€ 187.000,-
Totaal schulden
€ 193.020,55
€ 187.000,-



Buffer
€ 0,-
€ 626,89

Deze maand is is een dramatische maand voor mijn buffer. Er is namelijk nog maar een kwart van over! Nee, ik had geen “nóódgeval, ja!”. Twee rekeningen met een totaalsom van ruim €1.150,- en een tekort op mijn inkomsten vanwege de vakantie. Er rest mij dus nog maar €474,.... correctie. Ik ga net op mijn bankrekening en zie dat de belastingdienst teruggaaf zorgtoeslag over 2008 voor me heeft gestort. Meteen overgemaakt naar de spaarrekening. Mijn buffer is nu dus €626,89.

Op één of andere manier lukt het mij niet om de zo langzamerhand bijna mythische €2.000,- buffergrens te passeren en te handhaven. Er gebeurt altijd wel iets en ik raak er een beetje gestresst door. Vooral omdat ik, vanwege mijn nieuwe crisissituatie, een groot tekort zal hebben dat ik zal moeten opvangen.

Deze maand is er dus geen sneeuwbal gespaard en zijn er geen giften gegeven. Ik ben echter wel dankbaar dat de buffer er was, zodat ik geen schuld heb hoeven maken om de rekeningen te betalen.

Hier zoals gewoonlijk een reminder van mijn financiele hoofddoelen:
Afbetalen schulden (behalve hypotheek) vóór 31 december 2010.
  • Met 5% van inkomsten anderen ondersteunen. (deze maand 0%)
  • Opbouwen buffer van €15.600,- vóór 30 juni 2012.
  • Regelen volledige pensioen opbouw voor ons allebei, doormiddel van deelname aan pensioenfondsen van het werk, lijfrente en levensloopregelingen.
  •  Uitbreiden levensverzekeringen van ons allebei (ik heb nu geen levensverzekering behalve die gebonden is aan de hypotheek).
  •  Afbetalen hypotheek vóór 31 december 2027 (in plaats van 2037). Het liefst veel sneller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten