vrijdag 29 april 2011

Buffer: De mythische €2.000,- grens

Het lukt mij niet om de spaargrens van €2.000,- te passeren en te handhaven. Ik hik nu al sinds februari (ruim een kwartaal!!!) tegen deze grens aan en ik kom er niet overheen.

In februari passeerde ik de grens. Blijheid alom. Toen verslapte mijn focus en kwam ik er weer onder te zitten. In maart ging ik op vakantie en heb ik wat meer geld uitgegeven dan begroot, maar ik zat nog in de buurt van de €2.000,-. April kabbelde gezapig door tot het einde van de maand. Toen moesten er twee rekeningen betaald worden waar je U tegen zegt. Nu zit ik dus zelfs onder de noodbuffergrens van €1.000,-.

Dat moet natuurlijk met een noodgang weer aangevuld worden! Volgende maand komt vakantiegeld. Ik wordt hier alleen helemaal gek van! Die €2.000,- begint in mijn hoofd de vorm aan te nemen van mythische monsters en magische draken. Ik voel me alleen niet Hercules-achtig. Ik begin er juist een beetje moedeloos van te worden.

Ik ben echter wel dankbaar dat die buffer er was. Als dat niet het geval was, had ik weer een schuld gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten