vrijdag 1 juli 2011

Stand van Zaken juli 2011

Hieronder het overzicht van mijn financiële stand van zaken in juli 2011.


2008-2010
juli 2011
Subtotaal schulden
€ 6.020,55
€ 0,-
Hypotheek
€ 187.000,-
€ 187.000,-
Totaal schulden
€ 193.020,55
€ 187.000,-



Buffer
€ 0,-
€ 4.646,95

Deze maand is mijn buffer gestegen met +€734,79. Het sparen gaat gestaag. 

Nieuw is dat "The Huzzband" en ik deze maand een spaarpotje voor leuke dingen zijn begonnen. Dit spaarpotje is bedoeld voor dingen als vakanties, televisies, nieuwe fietsen en dergelijke. Dit is onze manier om een middenweg te vinden tussen mijn "knijpen tot het pijn doet" en zijn "ik wil ook een beetje leven, ja!".

Ik ben tevreden, maar niet op mijn gemak. Hoewel mijn doelen bijgesteld zijn (zie beneden), heb ik het gevoel dat we na wat tegenslagen redelijk goed op weg zijn in spaarland. Afkloppen. Maar elke keer als ik dit gevoel krijg, komt Murphy op de proppen. Ik ben dus ook nerveus-benieuwd naar wat het leven nou weer in petto heeft. I need to relax :D

Hier zoals gewoonlijk een reminder van mijn financiële hoofddoelen:
Afbetalen schulden (behalve hypotheek) vóór 31 december 2010. 
Met 5% van inkomsten anderen ondersteunen.


  • Opbouwen buffer van €18.000,- vóór 30 juni 2012. Dit bedrag is opnieuw bijgesteld naar boven, van €15.600,- naar €18.000,- vanwege "The Kid" die in december erbij komt en de verwachte stijging in vaste lasten.
  • Regelen volledige pensioen opbouw voor ons allebei, door middel van deelname aan pensioenfondsen van het werk, lijfrente en levensloopregelingen.
  • Uitbreiden levensverzekeringen van ons allebei (ik heb nu geen levensverzekering behalve die gebonden is aan de hypotheek). 
  • Nieuw: regelen testament
  •  Nieuw: starten studiespaarpot voor "The Kid"
  • Afbetalen hypotheek vóór 31 december 2027 (in plaats van 2037). Het liefst veel sneller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten