vrijdag 15 april 2011

Langstudeerboete gaat niet door! Voorlopig...

Het is in alle kranten te lezen: de langstudeerboete is met een jaar uitgesteld.
En er wordt gehoopt dat er van uitstel afstel komen zal. De scenario's van studiekosten in 2011-2012, die ik vorige week voor mijzelf heb uitgezocht, zijn dus enigszins veranderd. Ik loop het komende jaar niet meer het risico om een langstudeerboete te betalen.

Aangezien de wetswijziging tevens het instellingscollegegeld voor een tweede Bacheloropleiding omhelst, zal waarschijnlijk ook dit deel van het wetsvoorstel met een jaar uitgesteld worden. Dan zal ik het komende jaar ook geen €9.000,- instellingscollegegeld hoeven te betalen. Hierover moet ik echter nog contact opnemen met de studentendecaan van de Universiteit.

Het is mij, eerlijk gezegd, een pak van mijn hart. Maar de studenten die vanaf volgend jaar langstudeerder zijn of dan aan een tweede Bachelor beginnen, kunnen hier lezen hoe zij de nieuwe wetgeving studiekosten kunnen overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten