donderdag 18 november 2010

Waarom ik mijn huis niet verkoop, ondanks het feit dat ik mijn hypotheek haat

Als je mijn vorige posts gelezen hebt (hier en hier), dan weet je zo langzamerhand wel dat ik mijn hypotheek haat. Ik wil dat mijn huis van mij is en niet van de bank. Waarom zeg ik dat mijn huis van de bank is? Ik heb er meer over geleend dan het waard is. Dus als ik mijn huis verkoop, heb ik nog steeds een restschuld van €30.000,-. Eigen schuld, dikke bult. Maar dat is wel de hoofdreden dat ik niet gewoon mijn huis verkoop.
Ik wil graag een vechter zijn. Als ik mijzelf in de shit steek wil ik vechten tot ik mezelf er weer uit heb. Als ik mij eruit kan knokken zonder mijn huis te verliezen, wil ik dat ook doen. Ik wil trots op mijzelf kunnen zijn. I want to beat the system.
Daarnaast hou ik van mijn huis. Ik hou van de lokatie en ik zie mijzelf voorlopig niet verhuizen. En ik woon in Amsterdam. De wachttijd voor een huurwoning is belachelijk lang, tenzij ik particulier ga huren. Maar dan zijn de huren weer verschrikkelijk hoog. Dan kan ik evengoed mijn huis houden, hard werken en mijn hypotheek naar de verdoemenis helpen, toch?
Wat denk jij? Tips zijn welkom!

1 opmerking:

  1. Erg knap en inspirerend hoe je dit schuldvrij geraken zo projectmatig aanpakt. Ik denk dat een huis kopen - en huis verkoop - een verstandige beslissing is, mits je goed op de hoogte bent van mogelijke valkuilen. En dat zijn er wel een flinke boel. Lekker die hypotheek naar de verdoemenis helpen!

    BeantwoordenVerwijderen