zondag 3 april 2011

Update prepaid creditcard


Ik heb mijn pre-paid creditcard nu al een maand. En in deze maand heb ik dat ding al enkele malen kunnen gebruiken voor aankopen via het internet,
zoals een ticket. Tot nu toe ben ik niets dan lovend.

  1. Ik heb de voordelen van een gewone creditcard. Ik kan alle transacties doen, die ik met een gewone creditcard ook kan doen.
  2. Ik kan geen geld uitgeven dat ik niet al heb. Dus het is onmogelijk om met deze kaart schulden te maken.
  3. Wanneer ik de kaart nodig heb, maak ik, gratis, via iDeal, geld over naar de kaart. Het geld staat meteen op de kaart en is meteen toegankelijk voor gebruik. Dat is maar goed ook. Het is namelijk niet erg lucratief om geld renteloos op een pre-paid creditcard te stallen, gewoon voor het geval dat. Dus op het moment dat ik mijn transactie aan het afronden ben, open ik een extra tab in mijn browser,maak het transactiebedrag via iDeal over naar mijn pre-paid kaart en rond vervolgens de transactie af. Makkelijk, snel, easy as hell.
  4. Als de kaart gestolen wordt, is er niets aan de hand. Ik stal geen geld op de kaart. Ik stort er pas geld op, op het moment dat ik het gebruik. Als iemand de kaart steelt, kan hij, net zo min als ik, schulden maken op mijn naam. En als er niets op staat ben ik niets kwijt. Kaart blokkeren, nieuwe aanvragen, et voilĂ !

3 opmerkingen:

  1. Ik heb op www.creditcardervaringen.nl gezien dat er ook een betaalsysteem achter zit zodat je direct geld kan ontvangen en overmaken. Dus dan zou je IDeal niet eens meer nodig hebben! Heeft iemand hier ervaring mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mike,

    Ik heb zelf een pre-paid creditcard van Moneybookers. Daar zit inderdaad een betaalsysteem achter, zodat je snel geld over kan maken naar het buitenland, online aankopen kan doen en dergelijke. Om geld op dat betaalsysteem te krijgen, heb ik tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van iDeal. Voor bijvoorbeeld een creditcardtransactie naar dat betaalsysteem, moet je namelijk betalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf recentelijk een pre-paid creditcard van MoneyPass aangeschaft. Ze hebben een leuke actie dat de kaart voor tijdelijk 8,95 is ipv 29,95. En daar zit ook een goed betaal systeem achter, overboeking van bank naar prepaidcard is heel snel en je kan ook nog eens een partner kaart aanvragen dus toppie. En lage administratieve kosten ;)

    BeantwoordenVerwijderen