donderdag 10 maart 2011

De €5.000,- uitdaging

In het artikel over het instellingscollegegeld, gaf ik aan dat, als de nieuwe wetgeving omtrent studiekosten ingevoerd zal worden, ik het komende school minstens €5.000,- bij zou moeten verdienen. Toen ik die avond in mijn bed lag, vroeg ik mij af waarom ik eigenlijk zou wachten tot de regering van plan is mij geld afhandig te maken, om €5.000,- extra bij te verdienen. Aangezien ik toch geen recht meer heb op Studiefinanciering, maakt het voor mij eigenlijk niet uit hoeveel ik verdien. En ik weet dat het mogelijk is. In 2010 heb ik met mijn hossel om mijn schulden af te lossen bijna €3.000,- verdient.


Dus ik ga de uitdaging aan! De komende 12 maanden hou ik bij wat ik extra verdien met extra werken, hossels, besparingen, toeslagen, giften aan mijn adres en wat nog meer. Voor de eerlijkheid zal ik mijn belastingteruggaaf van dit jaar niet meetellen, omdat ik dan al bijna aan het bedrag zou zitten. En ik zal op zoek gaan naar creatieve manieren om te besparen en of bij te verdienen. en op 10 maart 2012 zullen we kijken hoeveel ik bij elkaar gehosseld heb. En natuurlijk (twee-)maandelijkse updates.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten