maandag 28 februari 2011

Toch maar een goedkope vakantie?

Ik ga eind van deze maand voor 11 dagen lekker weg. Het plan was: zo zuidelijk mogelijk voor zo min mogelijk geld (maximaal €600,-). En dan moet je vooral geen voorgekauwde vakantie boeken.

Ik heb mij op verschillende websites georiënteerd op de wondere wereld van de lastminutes. Maar de superlastminutes waren voor mij toch een redelijke teleurstelling. Als ik een maand of wat vooruit wilde boeken was ik vaker goedkoper uit dan wanneer ik overmorgen al wilde vertrekken. Misschien dat het ligt aan de tijd van het jaar waarin ik mij oriënteerde (januari) en is dat in de zomer anders.


Wat mij ook opviel is dat een volledig geregelde vakantie (ticket plus appartement/hostel/hotel), soms duurder was dan wanneer je deze zaken los kocht. Dat was dan nog afhankelijk van de bestemming.

Aangezien ik zo zuidelijk mogelijk wilde, kwam ik al gauw tot de beslissing dat het Egypte, Tunesië, Marokko, Tenerife of Gran Canaria zou worden. Twee weken na deze beslissing vielen de eerste drie bestemmingen af door negatieve reisadviezen van BuZa vanwege de demonstraties.

Vakanties in Gran Canaria en Tenerife zijn redelijk duur vergeleken met vakanties in het noorden van Spanje en Turkije. Als je low-budget gaat met een voorgeregelde vakantie, zit je al gauw op €650,- per persoon. Door middel van wat speurwerk, kwam ik uiteindelijk uit op €600,- in totaal voor twee personen. Ryanair heeft hele goedkope tickets (ze zouden me moeten betalen voor deze zin) en via verschillende boekingssite, kom je al heel snel op goedkope hostels met genoeg reviews om er een mening over te kunnen vormen.

Hou er wel rekening mee dat deze prijsvechters geen loketten hebben in Nederland en eigenlijk alleen maar creditcards accepteren (niet eens iDeal, kom op zeg!). Gezien mijn allergie tegen gewone creditcards (eigenlijk tegen schulden in het algemeen), heb ik een vriendin gevraagd of ik gebruik mocht maken van haar pre-paid creditcard. Dit vond ik zo prettig dat ik sinds kort overstag ben gegaan (zie hier voor meer informatie)

Dus dat wordt vliegen met Ryanair, vanaf Eindhoven en logeren in een hostelletje. Maar ik heb dan wel 11 dagen zon. Nu maar hopen dat ik eraan toe kom om te relaxen, want die schoolboeken gaan gewoon mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten