maandag 28 februari 2011

Belastingteruggave

Het is weer eens belastingseizoen. En ondanks het feit dat er een hele hoop te zeggen valt voor Voorlopige Teruggaven en het niet “lenen” van geld aan de belasting voor een periode als je er geen rente over krijgt, zie ik belasting eens per jaar indienen als een, zij het niet zo lucratieve, manier van sparen.


Ik dien mijn belasting altijd zo vroeg mogelijk in. Per 1 februari was het programma voor belastingaangifte voor particulieren online. 25 februari het zakelijke aangifte programma. Vanwege mijn hossel moet ik het zakelijke aangifte programma invullen en ik dank de hemel voor ondernemersaftrek. Ik moest namelijk twee keer knipperen toe ik onder de eindstreep een bedrag van enkele duizenden euri zag staan.

Alles nog drie keer nagekeken en ja hoor, het klopt. Nu nog hopen dat de Belastingdienst ook vindt dat het klopt en net als vorig jaar in mei het geld overmaakt op mijn bankrekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten