maandag 28 februari 2011

Financiële verveling

Sparen is zoooo niet sexy. Het is nodig, maar het is niet sexy. Ik spaar maandelijks als basisbedrag €150,- (lees hier over mijn gebrek aan financiele discipline en hier over andere redenen waarom het sparen deze maand niet het geval is). Daarbovenop spaar ik mijn sneeuwbal en als afsluiter spaar ik alles wat er overblijft na aftrek van mijn maandlasten. Het meeste hiervan gebeurt automatisch. Dus heb ik niet anders te doen dan achteroverleunen en mijn spaarrekening te zien groeien. VRE-SE-LIJK! :p


Nou, dat sparen valt natuurlijk best mee. Het is fijn om een buffer te hebben in geval van nood. Maar dat geld ligt daar gewoon mooi te zijn en ik zou zo graag verder trekken naar stap 4: beleggen of stap 6: hypotheek vervroegd afbetalen. Maar €15.000,-+ euri op mijn bankrekening klinkt ook niet verkeerd.

Het probleem is alleen dat mijn discipline een beetje weg is. En ik de afgelopen tijd toch steeds een beetje tegenslag ervaar waardoor die spaarrekening niet zo snel groeit als ik wilde/hoopte. En dat demotiveert mij, waardoor mijn discipline nog minder wordt. Zucht... Ik raak ontmoedigd.

Toch probeer ik mijzelf gemotiveerd te houden. Door te bloggen, door verder te kijken naar 2012/13/14, wanneer ik hopelijk een stapje verder ben. Door te kijken naar mogelijkheden om mijn nomadengeest tevreden te stellen wanneer ik een stapje verder bij mijn doel van financiële onafhankelijkheid ben. Maar voor nu verveel ik mij stierlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten