maandag 28 februari 2011

Spaargebrek

Eind februari 2011 zal de geschiedenisboeken ingaan als de maand waarin ik, ondanks stap 3, niet spaarde. In eind maart en eind april 2011 zal deze trend zich waarschijnlijk voortzetten.

Hoe komt dit zo?
Deze maand is mijn salaris niet volledig gestort. Hoewel ik mijn werk fantastisch vind, gebeurt dit wel vaker. En ik weet daarom uit ervaring dat de andere helft van mijn salaris pas eind maart op mijn rekening zal staan. Maar eind maart ben ik op vakantie. Dus dat geld zal daar dan ook voor ingezet worden. Ergo, eind maart wordt er niet gespaard (dat rijmt). Het op vakantie gaan heeft een ander nadeel voor deze nederige flexwerker: als ik niet werk, krijg ik niet betaald (maar ja, blijkbaar krijg ik dat ook niet als ik wel werk hihi). Dus eind april zal ik waarschijnlijk echt maar de helft van mijn normale salaris in ontvangst mogen nemen. En zal er dus ook niet gespaard worden.

Ik baal een beetje van de rommeligheid van mijn eigen keuzes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten