dinsdag 16 augustus 2011

Terug van weggeweest

Soms is het even lastig om de balans tussen opleiding, werk, privé en nevenactiviteiten te slaan. Dat is de afgelopen weken bij mij het geval geweest. Ik had even een fase waarin de balans doorsloeg naar werk. Dit doorslaan was niet volledig ongepland of ongewenst. Gezien mijn sterk veranderende levenssituatie wilde ik de tijd nemen en de mogelijkheid aangrijpen om extra hard te werken aan mijn bufferopbouw. "The Huzzband" en ik gaan namelijk een onzekere periode tegemoet.

Ten eerste worden wij (binnenkort) geconfronteerd met de kosten van een kind. De opstartkosten weten we tot nu toe nog tot een minimum te beperken, maar die zullen met enkele op handen zijnde grotere aankopen sterk stijgen.

Ten tweede is het niet zeker of "The Huzzband" volgend jaar april nog een baan zal/wil hebben bij zijn huidige werkgever. Dit is deels doordat er sprake is van een herorganisatie binnen het bedrijf met een potentiële verhuizing van het bedrijf naar het zuiden van het land. Daarnaast willen zowel hij als ik ons focussen op nieuwe (en oude) interesses op gebied van arbeid en opleiding in binnen- en buitenland. En een herziening van je carrière komt met een herziening van je financiële prioriteiten.

Ten derde blijven wij in Nederland geconfronteerd met stijgende studiekosten en boetes, naast een algemene stijging van de kosten van levensonderhoud (de kosten van het openbaar vervoer in de grote steden zullen in 2013 stijgen met 15%!!!). Harde tijden vragen om een goede voorbereiding.

Met deze dingen in mijn achterhoofd heb ik keihard gewerkt, extra uren gemaakt en extra geld in het laatje gebracht. Daarbij komt dat ik dit blog een beetje aan zijn lot over heb gelaten. Mijn welgemeende excuses daarvoor.

1 opmerking:

  1. VRIJHEID TOT FINANCIËLE SUCCES E-mail: fundingcapitalplc@gmail.com

    Ik wil dit op de hoogte brengen van het publiek over hoe ik het financieringscircuitlening PLC ontmoette nadat ik mijn baan verliep en door mijn bank en andere financiële instelling geweigerd werd door mijn credit score. Ik kon mijn kinderkosten niet betalen. Ik was achter op de rekeningen, op het punt om uit het huis gegooid te worden wegens mijn onvermogen om mijn huur te betalen. Het was in deze periode mijn kinderen werden door pleegzorg genomen. Toen ik ergens op zoek was naar fondsen, waar ik 3,670 dollar kwijt dat ik van vrienden had geleend die ik door twee bedrijven kreeg. Totdat ik door een zeer goede vriend naar Funding Circle Plc was verwezen, dus als je een lening nodig hebt, adviseer je deze Godsent-lener via Email: fundingcapitalplc@gmail.com en wees vrij van scam 'Jennie Cortez op naam van Verenigde staat

    BeantwoordenVerwijderen