dinsdag 16 augustus 2011

Stand van zaken: augustus 2011

Hieronder het overzicht van mijn financiële stand van zaken in augustus 2011.


2008-2010
augustus 2011
Subtotaal schulden
€ 6.020,55
€ 0,-
Hypotheek
€ 187.000,-
€ 187.000,-
Totaal schulden
€ 193.020,55
€ 187.000,-



Buffer
€ 0,-
€ 5.995,-


Deze maand is mijn buffer gestegen met +€1.348,05. Ook het spaarpotje voor leuke dingen is gestegen met €100,- en bedraagt nu €300,-. Het sparen gaat lekker hard. Mede vanwege mijn extra werken en de definitieve aanslag van de belastingdienst, die mij vandaag opvrolijkde. Ik kreeg geld toe!

Op enkele euri na, zit ik op eenderde van mijn streefbedrag voor mijn buffer. Woohoooo!!! In ander leuk nieuws: mijn familie en vrienden beginnen te zien hoe hard ik aan mijn financieel plaatje werk en dat het zijn vruchten afwerpt. Mijn zus is sinds enkele weken ook schuldvrij, op een auto en een hypotheek na, en heeft een mini-noodbuffer bij elkaar gespaard. Mijn moeder zal eind van het jaar VOLLEDIG schuldvrij zijn voor het eerst in 25 jaar. En een goede vriendin is sinds kort haar financiële situatie sterk aan het herzien. Daar word ik nou blij van!

Hier zoals gewoonlijk een reminder van mijn financiële hoofddoelen:
Afbetalen schulden (behalve hypotheek) vóór 31 december 2010. 
Met 5% van inkomsten anderen ondersteunen.


  • Opbouwen buffer van €18.000,- vóór 30 juni 2012. Dit bedrag is opnieuw bijgesteld naar boven, van €15.600,- naar €18.000,- vanwege "The Kid" die in december erbij komt en de verwachte stijging in vaste lasten.
  • Regelen volledige pensioen opbouw voor ons allebei, door middel van deelname aan pensioenfondsen van het werk, lijfrente en levensloopregelingen.
  • Uitbreiden levensverzekeringen van ons allebei (ik heb nu geen levensverzekering behalve die gebonden is aan de hypotheek). 
  • Nieuw: regelen testament
  •  Nieuw: starten studiespaarpot voor "The Kid"
  • Afbetalen hypotheek vóór 31 december 2027 (in plaats van 2037). Het liefst veel sneller.

1 opmerking:

  1. VRIJHEID TOT FINANCIËLE SUCCES E-mail: fundingcapitalplc@gmail.com

    Ik wil dit op de hoogte brengen van het publiek over hoe ik het financieringscircuitlening PLC ontmoette nadat ik mijn baan verliep en door mijn bank en andere financiële instelling geweigerd werd door mijn credit score. Ik kon mijn kinderkosten niet betalen. Ik was achter op de rekeningen, op het punt om uit het huis gegooid te worden wegens mijn onvermogen om mijn huur te betalen. Het was in deze periode mijn kinderen werden door pleegzorg genomen. Toen ik ergens op zoek was naar fondsen, waar ik 3,670 dollar kwijt dat ik van vrienden had geleend die ik door twee bedrijven kreeg. Totdat ik door een zeer goede vriend naar Funding Circle Plc was verwezen, dus als je een lening nodig hebt, adviseer je deze Godsent-lener via Email: fundingcapitalplc@gmail.com en wees vrij van scam 'Jennie Cortez op naam van Verenigde staat


    BeantwoordenVerwijderen