donderdag 18 november 2010

Waarom doe ik dit eigenlijk?

Je zal wel denken dat ik erg materialistisch ben. Wie schrijft er anders een blog over geld? Om heel eerlijk te zijn ben ik pas sinds een jaar kritisch naar mijn eigen financiƫle situatie aan het kijken. Een goede vriendin van mij vertrok naar het buitenland, maar ik kon realistisch gezien niet met haar mee. Vanwege schulden en andere financiƫle verplichtingen.
Mijn droom is niet per se om stinkend rijk te worden. Ik ben geen workaholic en ik werk in de sociale sector op uitvoerend niveau. Dat betekent dat ik waarschijnlijk niet zo snel bakken met geld zal verdienen, zoals mijn vrienden in accountancy en business management. Maar dat hoeft ook niet. Ik  hou van de sociale sector en zou graag projecten vanaf scratch op willen zetten in het buitenland.
Toen ik nog alleen was, vond ik niet dat ik daar geld voor nodig had. Ik ben iemand van mijn rugtas inpakken, kisten aan en gaan. Maar “the Huzzband” is wat conservatiever in zijn wereldbeeld. Hij wil graag zijn zaakjes in orde hebben, dingen uitgevogeld hebben, zekerheden ingebouwd hebben. Hij wil op zijn minst genoeg geld hebben om een ticket terug te kopen als het niet lukt. En dat snap ik. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar ik snap het.
Vandaar mijn drang om mijn geldzaken op orde te krijgen. Zodat ik financieel vrij ben om te gaan en te staan waar ik wil. Om mijn vleugeltjes uit te slaan en de wereld te zien. Geld is voor mij een middel en niet het einddoel. Vrijheid is voor mij het einddoel.
Wat is jouw einddoel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten