donderdag 18 november 2010

Motivatie verliezen...

Soms moet ik even stilstaan bij mijn motivatie om mijn financiën op orde te krijgen. Ik ben geen materialistisch mens en ik raak snel gefrustreerd met mijzelf als ik vind dat mijn leven om geld draait. Daarom ben ik onder andere deze blog begonnen. Om mijzelf gemotiveerd te houden, gefocust te houden op het grote doel, op waarom ik dit doe.
Waarschuwing: hieronder volgt een heel knuffelig en dromerig verhaal. Als je daar geen zin in hebt, verzoek ik je om nu te stoppen met lezen. Je bent er nog? Goed. Ik heb je gewaarschuwd...
Mijn droom is om een reizend leven te leiden. Om vrij te zijn van financiële zorgen en banden en geen baan te moeten hebben om in mijn levensonderhoud te voorzien. Ik wil vrij zijn om waar dan ook ter wereld sociale projecten op te zetten wanneer ik het wil en om daar zo lang te blijven als ik nodig acht.
Ik moet mijzelf steeds voor ogen houden dat geld het middel is en niet het doel. Als het het doel wordt, houd ik dit niet vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten