donderdag 18 november 2010

Mijn telefoonrekening

Ik bel veel. Heel veel. Sinds 2001 heb ik maar een enkele keer een mobiele telefoonrekening gehad onder de honderd euro. Ik bel met vrienden, met collega’s, met familieleden en vreemden. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon ook nog eens voor internetten en smsen. Ik sms echt voor de stomste dingen.
Nadat ik de eerste keer een rekening heb gekregen van ruim €700,-, ben ik overgestapt op het duurste abonnement van mijn provider à €102,-. Sindsdien is mijn rekening nooit meer hoger geweest dan €280,-. Maar ik denk dat het beter kan.
Ik neem namelijk elk jaar een nieuwe telefoon. En ik vroeg mij vorige week, voor het eerst sinds 4,5 jaar, af of dat eigenlijk wel zo slim is. En als het wel slim is, of het niet ook anders kan. Op een manier die mijn telefoonkosten gaat drukken.
Mijn huidige abonnement loopt in april 2011 af. Ik heb nu een leuke smartphone die eigenlijk best nog een jaartje meekan. Dus ik ga overstappen op een sim-only abonnement. Nog steeds met dezelfde hoeveelheid belminuten, smsjes en ongelimiteerd internetten, maar dan kom ik niet hoger uit dan € 50,-. Het verschil ga ik sparen. Na een jaar heb ik dan € 624,- gespaard. En daarmee koop ik dan een nieuwe telefoon. Al koop ik het nieuwste van het nieuwste, (wat ik eigenlijk nooit krijg bij die abonnement verlengingen) bespaar ik toch nog een eurootje of honderd. En met wat overblijft koop ik nieuwe schoenen voor mezelf. Ik moet wel gemotiveerd blijven, toch?
Denk jij dat het makkelijker kan? Laat je horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten